░▒ هفت خط ▒░

با ما همراه باشید...

░▒ هفت خط ▒░

با ما همراه باشید...

دستورالعمل ازدواج موفق!

ای کاش برای داشتن یک زندگی مشترک موفق دستورالعمل واحدی وجود داشت تا همه می‌توانستند آن را به‌کار ببرند و خوشبخت شوند.اما واقعا چنین چیزی غیر ممکن است. 

همسر

 آغاز یک زندگی مشترک و حفظ و تداوم آن با خرسندی و خوشبختی، به سادگی خریدن و خوردن یک کیک و یا شیرینی نیست‌، بلکه با تلاش مداوم و آگاهانه می‌توان بدان دست‌یافت. تعمق در زندگی زوج‌های موفق و خوشبخت‌، می‌تواند برای رسیدن به سر منزل مقصود‌، راهنمای ما باشد.ازدواج همانند همه تلاش‌های با ارزش زندگی نیازمند فداکاری است.

صمیمیت و محرم شدن با یکدیگر، زیر یک سقف زندگی کردن، تعیین یا داشتن اهداف و آرزوهای مشترک و خلق لحظات ناب زندگی با یک فرد دیگر‌، نیازمند داشتن تعهد سنگین است. در این راه، مواجهه با ناسازگاری‌ها‌، عدم‌توافق‌های عمیق‌، مسئولیت‌های جدید و اشتباهات طرف مقابل اجتناب‌ناپذیر است.

 

سال‌ها وقت لازم است تا بتوانید یک ارتباط عمیق، عاشقانه و دائمی را پرورش دهید‌. در این مسیر با وقایع خوب و بد مواجهه می‌شوید؛ گرچه این روز‌های بد و یا وقایع ناخوشایند است که یک ارتباط سالم و موفق را تقویت می‌کند‌ و به شما و شریک زندگی‌تان ثابت می‌کند که این پیوند ارزش آن را داشته است که برای حفظ و بهبود آن تلاش کنید.

سال‌ها وقت لازم است تا بتوانید یک ارتباط عمیق، عاشقانه و دائمی را پرورش دهید‌. در این مسیر با وقایع خوب و بد مواجهه می‌شوید.

به این نکته ها توجه کنید:

1- مصالحه و سازش ، شهریار زندگی شماست‌: هنگامی که 2فرد مستقل‌، سفر مشترکی را با نام ازدواج شروع می‌کنند، در این راه با مجموعه‌ای از رویداد‌ها، چه بسا ناگوار، مواجه می‌شوند. مسائل مورد علاقه‌، عادات، شیوه‌ زندگی‌، روش رسیدن به آرامش‌، شوخ‌طبعی و... نقش مؤثری در راه رسیدن به زندگی شاد و موفق ایفا می‌کند. از این پس این دیگر زندگی من نیست بلکه صحبت از ما است. این (مای) فعال‌، باید در هر تصمیم‌گیری به‌نظرات طرف مقابل احترام بگذارد و خواسته‌های او را در نظر بگیرد. به‌عنوان یک تیم، ما باید این را درک کنیم که دیگر به جای حق با من است‌، درصدد یافتن راه‌حلی باشیم که به نفع هر دو باشد‌.

همسران

2- آنچه را می‌توانید تغییر دهید، این است؛ خودتان: واقعیت گریزناپذیر این است که هرگز نمی‌توانیم کسی را پیدا کنیم که صد درصد با همسر رؤیایی ما تطابق داشته باشد. هنگامی که کسی را انتخاب می‌کنیم یعنی این فرد تا حدی با معیار‌های ما هماهنگی دارد. اما در گوشه‌ای از ذهن خود به این مسئله فکر می‌کنیم که شاید او بعضی از عادات خود را که مطلوب من نیست تغییر دهد. باید بگوییم که این امر مطلقا اتفاق نخواهد افتاد و هرچه زودتر این مسئله را درک کنید کمتر زمان و نیروی خود را هدر می‌دهید. به‌عنوان فردی که رشد کرده و به کمال رسیده، ما شخصیت خود را تعریف کرده‌ایم و به ندرت می‌توانیم تغییراتی در خود ایجاد کنیم. تنها می‌توانیم نحوه نگرش و واکنش خود را در برابر طرف مقابلمان تغییر دهیم، پس بهترین کار این است که قدردان وجود همسر خود باشیم و  او را همانطور که هست‌، بپذیریم.

 

3- خود را فراموش نکنید: هنگامی که کسی را به‌عنوان شریک زندگی انتخاب می‌کنیم، یعنی که باید در همه مراحل و در همه چیز با او شریک باشیم و بیشتر اوقات خود را با او بگذرانیم. باید اذعان داشت که عملا چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. به‌عنوان یک فرد بسیار اهمیت دارد که تا حدی وجود مستقل خود را حفظ کرده و در واقع‌بین زندگی مشترک و زندگی اجتماعی و خودمان تعادل برقرار کنیم.

برای شروع‌کردن و داشتن یک زندگی مشترک موفق، ما باید به کمال رسیده باشیم تا بتوانیم با دیگری پیوندی را برقرار کنیم‌.

4- تنها دو انسان کامل می‌توانند یک زندگی مشترک موفق را خلق کنند: اکثرا در کتاب‌ها می‌خوانیم و در فیلم‌ها می‌بینیم که قهرمان داستان به طرف مقابلش می‌گوید که «من با تو به کمال می‌رسم.» خیلی رؤیایی به‌نظر می‌رسد، اما واقعیت غیراز این است. برای شروع‌کردن و داشتن یک زندگی مشترک موفق، ما باید به کمال رسیده باشیم تا بتوانیم با دیگری پیوندی را برقرار کنیم‌. در واقع یک زوج باید مکمل یکدیگر باشند نه اینکه یکدیگر را کامل کنند. ازدواج‌های موفق حاصل یا مخلوق یک عمر تلاش و فداکاری دو نفر به‌عنوان یک فرد مستقل و به‌عنوان یکی از دو شریک است؛  هر یک با توانایی‌های منحصر به فرد و با ضعف‌های خود می‌توانند تلاش کنند و این ارتباط صمیمانه و یگانه را به‌وجود آورند.

 

5 - خوشبختی شما باید درونی باشد:  احساس خوشبختی شما در زندگی مشترک باید از درون شما برخیزد و به عوامل بیرونی‌، از جمله همسرتان بستگی نداشته باشد. اگر ما با خودمان رو راست یا صادق نباشیم و در ایجاد ثبات و همدلی در زندگی مشترک پیشرفت نکنیم‌، سریعا دچار غم و نامرادی می‌شویم. کدام آسان‌تر است اینکه به بیرون از خود نگاه کنیم و بگوییم خوشحال نیستیم یا اینکه راه‌حلی پیداکنیم که این نارضایتی را کمتر و کمتر کند. اغلب شریک زندگی ما اول کسی است که به او متوسل می‌شویم و یا اینکه او را مقصر می‌دانیم. اما این اشتباه است اول باید هر یک به درون خود رجوع کنیم و روش زندگی دلخواه و هدف این زندگی‌ و نیروی درونی‌ای که خالق آن خوشبختی است را بیابیم.

 

با نگاهی کوتاه به زندگی زوج‌های موفق مشخص می‌شود که این افراد با یاری جستن از تمهیداتی توانسته‌اند یک زندگی سرشار از علاقه و تفاهم برای خود و همسرشان به‌وجود بیاورند. به چند نمونه از این تمهیدات در مقاله ی بعد اشاره می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد